
Rola działów systemów IT współczesnie
Data publikacji: 2024-11-08 14:02:39 | ID: 6584bf8825e33 |
Składowe modelu systemów IT to: otoczenie socjo - ekonomiczne, zarządzanie (strategia, struktura, technologia, osoby i ich role), otoczenie technologiczne oraz innowacyjność w użyciu IT: zmniejszanie kosztów, nacisk na inwestycje, polepszenie produktów i usług, polepszenie procesu podejmowania decyzji na szczeblu kierowniczym, docieranie do klienta.
Funkcje działu IT
Zarządzanie centrami danych, sieciami i systemami zdalnymi, zarządzanie danymi korporacyjnymi, analiza, projektowanie i implementacja systemów informacyjnych, planowanie, identyfikowanie okazji do wdrożenia nowych systemów.
Nowe trendy powodujące migrację tradycyjnych funkcji z działu IT: systemy rozproszone - aplikacje są tworzone bądź nabywane przez użytkowników, analiza systemowa jest coraz częściej prowadzona przez zespoły biznesowe, dostępność pakietów oprogramowania sprawia, że spada zapotrzebowanie na projektantów i programistów, a wzrasta na integratorów, outsorcing, broker, architektura informacyjna i systemowa.
Tradycyjne role działu IT: główne role to nadzór nad działem IT, utrzymanie i rozwój systemów, definiowanie i rozwój architektury systemowej, identyfikacja wymagań biznesowych.
Zadania dyrektora do spraw informatyki (CIO)
Rozumienie biznesu (zachęcanie zespołów projektowych do badania rynku, koncentrowanie się na liniach biznesowych, sponsorowanie cotygodniowych spotkań, udział w konferencjach biznesowych, lektura publikacji biznesowych, udział w nieformalnych spotkaniach, partnerstwo z menedżerami linii biznesowych), utrwalanie zaufania do działu IT (utrzymywanie istniejących systemów, nadzór nad działaniem systemów, zapewnienie wsparcia technicznego, utrzymywanie istniejących aplikacji, prace nad nowymi systemami), rozwijanie kompetentnego zespołu IT oraz użytkowników (zachęcanie do nadzorowania projektów przez osoby spoza działu IT, zapewnienie im informacji, zasobów i wsparcia), tworzenie wizji przyszłości, implementowanie infrastruktury informacyjnej (rola CTO), wzmacnianie więzi z zarządem, dyrekcją, dostawcami, partnerami i klientami zarówno wewnętrznymi jak i zewnętrznymi.
Twoja ocena artykułu: Dokonaj oceny przyciskiem |
Tagi: systemów, działu, biznesowych, analiza, zarządzanie, role, danych, implementacja, rola, otoczenie,
library_books Biznesowe usługi dla firm » | |
library_books Prowadzenie nowego biznesu » | |
library_books Pomysł na nowy biznes » |